آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد اندر احوال خیال ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حجت الاسلام سعیدیان: طلب رضایت امام مقام معیت و همراهی می‌آورد

  • کد خبر: ۱۷۵۹۴۵
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
حجت الاسلام سعیدیان: طلب رضایت امام مقام معیت و همراهی می‌آورد
یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه طلب رضایت امام، مقام معیت می‌آورد، گفت: برای رسیدن به مقام معیت امام باید ظاهر و باطنمان یکسان باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدیان در ویژه برنامه مراسم عزاداری و سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: بُرَیر بن خُضَیر هَمْدانی مِشْرَقی یکی از شهیدان واقعه کربلا و قاری سرشناس کوفه بود که در مسجد کوفه به تدریس قرآن اشتغال داشت.

وی ادامه‌داد: او از شیعیان و ارادتمندان خاص اهل بیت پیامبر (ص) و از تابعین و یاران امیرالمؤمنین (ع) و از یاران امام حسین (ع) بود.

وی ابراز کرد: مجادله او قبل از جنگ، با عمر سعد، ابوحرب، یزید بن معقل و کوفیان، نشان از شجاعت او در کلام و در دفاع از خاندان پیامبر (ص) دارد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: همدانی‌ها که یمنی بودند بسیار ولایت پذیر بودند و محبت آنان به ائمه اطهار (ع) زبانزد خاص و عام است. این شخصیت در بین عرب به سیدالقرا معروف بود و قرائت بسیار زیبایی داشت و بسیاری فهم قرآن را از وی می‌آموختند.

وی گفت: او از اولین نویسندگان تاریخ اسلام، قاری، راوی و نویسنده بود، در واقع چنین شخصیت بزرگی توفیق معیت با امام حسین (ع) را داشت و از زمره افرادی است که در تاریخ دین مباهله کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان خاطر نشان کرد: در لحظه آخر شهادت، حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) از او خواست که از ما چیزی بخواه. او گفت پسر فاطمه (س) تو از من راضی هستی؟ دغدغه کسی که می‌خواهد به معیت برسد این است که پسر فاطمه (س) از او راضی باشد.

وی ادامه داد: خداوند متعال بر باطن حکم می‌دهد و کسانی که درگیر اعمال ظاهری هستند منتظر تعریف و تمجید مردم اند و اما نقطه مقابل آن کسی که باطن زیبایی دارد در معیت امام است و نیازی به تمجید ندارد.

این خطیب یکی از دلایل عدم پیشرفت جامعه امروز را درگیری مردم با ظواهر دانست و ادامه داد: شیعه‌ای با تقواست که ظاهر و باطنش یکسان باشد.
مرثیه سرایی و روضه خوانی حاج احمد واعظی و کربلایی مجید رضانژاد از دیگر برنامه‌های هیئت غریب مدینه امیرکلا بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->